For å bestille utenlandsreise med oss må du ha gyldig koronasertifikat

Vi ønsker at du skal være trygg på reisen

Ukjennelig kvinne som bruker digital pass-app på mobiltelefonen for reiser under COVID-19. Åpen koffert. Forbereder reise på nytt normalt.

Grensene er åpne i Europa og vi kan reise igjen. Det føles godt!

Vi har et ønske om at alle gjester på våre gruppeturer skal føle seg trygge, både innad i gruppen og ellers på reisen. Derfor må du ha et gyldig koronasertifikat for å kunne kjøpe en utenlandsreise hos oss.

Trygghet innad i gruppen

På en gruppereise tilbringer man mye tid sammen, både på transportmidler, restauranter og ellers. Vi ønsker å bidra til at alle føler seg trygge på hverandre, og hindre smittespredning innad i gruppen. Det er vår plikt å ivareta den helsemessige sikkerheten for våre gjester på reisefot. Den beste måten vi kan gjøre dette på i disse koronatider, er å stille et krav om at samtlige medlemmer i gruppen, inkludert vår reiseleder, har et gyldig koronasertifikat.

Våre samarbeidspartnere i utlandet krever ofte koronasertifikat

En av grunnene til at det føles trygt å reise nå, er at det i flere land stilles krav til gyldig koronasertifikat der hvor mange mennesker møtes. I mange tilfeller må du vise gyldig koronasertifikat for å komme inn på restauranter og museer. Flere elvecruise- og cruiserederier vi samarbeider med krever gyldig koronasertifikat Dette er for å skape trygghet om bord, og for å ivareta gjestenes helsemessige sikkerhet på best mulig måte.

Noen gruppereiser i utlandet er vanskelig å gjennomføre dersom enkeltpersoner i gruppen ikke har gyldig koronasertifikat

De som ikke kan fremvise gyldig koronasertifikat på reise i utlandet, vil i disse dager på grunn av testing ende opp i lange køer for å komme inn og ut av flyplasser. Dette kan skape unødvendige forsinkelser når vi har et reiseprogram som tidsmessig er nøye sammensatt for å få mest mulig ut av ferien.

Det samme kan skje ved adgangspunkt til museer og kirker, eller på restauranter og i butikker.

Noen gruppereiser i utlandet er derfor vanskelige, eller umulige, å gjennomføre dersom enkeltpersoner i gruppen ikke har gyldig koronasertifikat.

❔ Lurer du på noe?

Har du spørsmål rundt våre reiser og koronasertifikat, er du hjertelig velkommen til å slå på tråden til oss på telefon 24 14 94 00 (man-fre kl 10-14). Du kan også skrive til oss på post@escape.no. Du finner mer informasjon om hvor du kan finne og laste ned ditt koronasertifikat her.

Siden er oppdatert 21. september.